شرایط نگهداری پرده در رشت

طول عمر مفید پرده در شهر رشت و استان گیلان

طول عمر مفید پرده با توجه به شرایط آب‌ و هوایی هر منطقه و مراقبت از پرده متفاوت است. قبلا به شرایط نگهداری پرده در شهر رشت را بررسی کردیم که از اینجا می توانید مطالعه کنید، امروز به طول عمر مفید پرده در رشت را بررسی می کنیم. پرده یکی از دکوراسیون داخلی منزل برای زیبا سازی و حفظ حریم شخصی است. امروزه انواع پرده ها در طرح و رنگ های متنوع با بافت گوناگون به فروش می‌ رسند. ماندگاری پرده‌ ها با یکدیگر متفاوت است. در استان گیلان و رشت به دلیل آب‌ و هوای مطلوبی که دارد اگر از پرده به دستی مراقبت شود، ماندگاری پرده بالاست. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

طول عمر مفید پرده به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی باید بگوییم که طول عمر یک پرده قبل از اینکه به عوامل خارجی بستگی داشته باشد، وابسته به جنس پرده است. دوام و مقاومت بالا و بافت آن می‌ تواند دلیل اصلی برای طول عمر پرده باشد‌. هرچه پرده‌ ها بافت سخت ‌تری داشته باشند مدت بیشتری بدون آسیب باقی می ‌مانند. در هنگام خرید پرده دقت کنید تا طول عمر خوب و کیفیت بالایی را دارا باشند. برخی از پرده ها جنس مرغوبی ندارند و به دلیل نازکی سریع خراب می ‌شوند. از عوامل خارجی موثر بر طول عمر پرده می ‌‌توان به نگهداری اشتباه از پرده اشاره کرد. ‌اگر پرده را بسیار زیاد بشویید موجب پوسیدگی آن می‌ شود. ‌عکس این موضوع هم امکان‌ پذیر است. اگر شما پرده را به موقع نشویی، آلودگی ها باعث آسیب به بافت پرده می شوند.

طول عمر مفید پرده در رشت

کیفیت پرده با ایجاد گرد و غبار زیادی در آن بسیار کم شده و طول عمر آن کاهش پیدا می‌ کند. یکی دیگر از عواملی که شاید بسیاری از ما به آن توجه نمی‌ کنیم آب و هواست. اگر در پشت پرده از یک لایه مقاوم در برابر حرارت و تابش نور خورشید استفاده کنیم طول عمر آن افزایش می‌ یابد. در روزهای آفتابی به دلیل تابش شدید نور خورشید امکان آسیب رسیدن به پرده وجود دارد. اگر از آستر با کیفیت استفاده شود، عمر پرده را افزایش می ‌دهد.

شستشوی مناسب پرده در آب و هوای مرطوب

شستشوی پرده در دوام و طول عمر پرده تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر در رشت زندگی می‌ کنید توجه داشته باشید که باید با شستشوی مناسب پرده طول عمر آن را افزایش دهید. برای این کار از خشکشویی های مجرب کمک بگیرید. گاهی جنس پرده ها بسیار خاص هست و نظافت آنها دشواری و پیچیدگی زیادی دارد. در این زمان خودتان نمی‌ توانید به ‌راحتی آن را بشویید و باید به فکر یک خشکشویی مناسب باشید. زمان شستشو هم اهمیت زیادی دارد. اگر شما در روزهای اوج آلودگی پرده ها را بشویید و نصب کنید مجددا آلوده خواهند شد. سعی کنید پرده ها را پس از تمیزی کامل منزل خود نصب نمایید.

شستشوی پرده باید با استفاده از مواد شوینده استاندارد انجام گیرد. انتخاب این مواد شوینده باید با توجه به جنس پرده شما باشد. جنس ابریشم و جنس های نخی کاملا متفاوت هستند. مواد شوینده آن‌ ها نیز باید با توجه به بافت پارچه پرده انتخاب شود. دمای مناسب برای شستشو بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد بوده و آنزیم های مواد شوینده هم اهمیت زیادی دارند. اگر دما بیش از حد بالا باشد بافت پرده به طور کامل آسیب می ‌بیند. دمای بسیار کم هم باعث می‌ شود که پرده کاملا پاکیزه نشود. اگر شما بتوانید برای شستشوی پرده خود از یک روش مناسب شستشو استفاده کنید، باعث افزایش طول عمر آن خواهید شد. شما نباید از مواد سفید کننده برای شستن پرده ها استفاده کنید؛ زیرا آسیب زیادی به بافت آن وارد می‌کنند‌.

پرده رشت

دوری پرده از اجسام خطرناک

برای افزایش طول عمر پرده در رشت بهتر است اجسام آسیب‌ رسان را از پرده دور کنید. نزدیکی اجسام تیز و برنده و وسایل تزیینی که موجب آسیب به پرده می ‌‎شود و باعث کاهش طول عمر پرده می‌ گردد. این اجسام ممکن است به پرده آسیب رسانند و آن را پاره کنند. سوراخ شدن پرده نیز از دیگر احتمالات است. شما باید از پرده های مقاوم برای محیط های گوناگون مانند آشپزخانه استفاده نمایید. اگر مراسم یا جشنی دارید بهتر است نزدیک به پرده های منزل خود نباشد. احتمال اشتعال و سوختن پرده ها به دلیل روشن کردن شمع وجود دارد.‌

سخن پایانی

همانطور که در بالا اشاره کردیم شهر رشت یکی از شهرهای مناسب برای نصب پرده در منزل است. این شهر آلودگی های زیادی ندارد و عمر پرده در آن بالاست، البته این به شرط رعایت برخی از روش های مراقبت از پرده است. اگر شستشوی پرده به درستی انجام شود و مراقبت از آن به خوبی انجام گیرد، طول عمر بالایی پیدا خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می ‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با گالری آیسان (لمس کنید)